سئو داخلی چیست؟ 8 تکنیک اثر بخش در on page seo
نوشته شده توسط : عباسی


سئوداخلی چه چیزی است؟ چرا طراحان کمتر به seo داخلی وب سایت سئو سایت خویش اعتنا می نمایند؟ آیا حقیقتا بهینه سازی داخلی در ارتقاء مرتبه تارنما اثر داراست؟

بهینه سازی داخلی به هر عمل و اقداماتی که درون وب سایت اجرا میشود و مرتبط با کدنویسی داخلی میباشد که به خواسته ارتقاء سکو وبسایت در گوگل میباشد را بهینه سازی داخلی میگویند.

همانگونه که میدانید، seo دو قسمت دارااست: بهینه سازی داخلی و offpage. متاسفانه دیده می شود که خیلی از طراحان با اینکه تجربه کاری متعددی دارا‌هستند البته دقت ای به کدهای داخلی و نوع تایپ کردن آن نمیکنند.

درین نوشته‌ی‌علمی می‌خواهیم 8 تکنیک بهینه سازی داخلی که هر پباده سازی می بایست در او‌لین مرحله به آنها توجه داشته باشد را ذکر کنیم. همان طور که گفتیم seo داخلی بیشتر مرتبط با کدنویسی مطالب میباشد.

8 تکنیک اثر قسمت seo داخلی

1. تیتر برگه ( Page Title)
تیتر ورقه یکی مهم‌ترین فاکتورهای بهینه سازی در seo داخلی است. هر ورقه شما می بایست دارنده یک تیتر واحد باشد که عبارات کلیدی اصلی در آنان قرار گرفته گردد.

مثلا ما یک پست آموزشی seo راجع به معرفی تکنیک های seo داخلی نوشتیم. خواهیم توانست تیتر آن را بدین شکل بنویسیم: \" تکنیک های مهم در بهینه سازی داخلی\" . همان طور که مشاهده میکنید، کلمه و واژه کلیدی ما در تیتر این شیت قرار گرفته میباشد.

با کارهرکسی که واژه بهینه سازی داخلی را در گوگل کاوش نماید، شانس چشم شدن ورقه شما به وسیله مخاطب ارتقا پیدا می نماید.

2. تگ توضیحات ( Meta Description)
برخی از مالکان تارنما ها فراموش می نمایند که از این تگ به کار گیری می نمایند. در الگوریتم های تازه گوگل، دقت ویژه ای بدین تگ شد‌ه‌است و مهم ترین و شایسته ترین جای میباشد که شما در آن عبارات کلیدی مربوط به تجارت خویش را به کار گیری فرمائید.

در تگ توضیحات شما تنها در توا‌ن 150 واژه بایستی به گوگل بگویید که‌این کاغذ راجع‌به چه می باشد. درصورتی که گوگل تناسبی در بین این تگ و محتوای داخلی پیدا نکند، تارنما شما‌را اسپم شناخته و آن را جریمه خواهد کرد.

برای مثال ما تگ توضیحاتی که در یک کدام از صفحه های تارنما سئوکار به فعالیت برده ایم به طور تحت میباشد:

\" seo داخل کاغذ ( سئوداخلی) یکی‌از گونه های seo تارنما میباشد. عمل seo باطن کاغذ در سال 2016 از اهمیت ویژه ای برخوردار گردیده‌است.\"

همان طور که مشاهده می‌کنید ما کلمه و واژه کلیدی خویش را seo باطن برگه ( بهینه سازی داخلی) میباشد به تعداد دوبار به کار گیری کردیم. شما همین الان چنانچه seo داخل کاغذ را در گوگل تایپ فرمائید، در درجه نخستین گوگل قرار خواهد گرفت.

3. متا تگ ها واژه و کلمه کلیدی
اما این تکنیک دیگر امروزه در گوگل استعمال سعی ندارد، ولی به کار گیری از آن خالی از لطف وجود ندارد. پیشنهاد می شود که در هر برگه دست کم یک واژه کلیدی را تمجید نمایید و بعد از آن نسبت به آن کلمه و واژه کلیدی، ساخت‌و‌ساز محتوا نمایید.

4. ساختاربندی URL
ساختارهای برگه با صرفه گردیده برای کاغذ به شدت سفارش میشود چونکه به وسیله موتورهای کاوش آیتم پیمایش قرار می‌گیرد. هر نشانی شیت کمتر باشد، حاصل بهتری را میتواند نتیجه ها گوگل داشته باشد. هرچند که صرفا برهان اثرگذار در seo داخلی وجود ندارد.

عاملی که منجر باصرفه شدن نشانی برگه میگردد، به فعالیت بردن لغت ها کلیدی در آن میباشد. پیشنهاد میشود که دست کم یک توشه کلمه و واژه کلیدی دارای ربط را به کار گیری فرمایید.

5. تگ های بدنه
یکی نکات اصلی در ساخت و ساز محتوا، نصیب بندی کردن آن میباشد. زیرا علاوه براینکه خوانایی را برای مخاطب زیاد می نماید، میتواند بر seo وبسایت هم اثر مطلوبی داشته باشد. قسمت بندی مقاله عموما با تگ های تیتر جاری ساختن می گردد یعنی H1 تا H6

عموما از تگ H1 برای تیتر مهم استعمال میگردد. مهم‌ترین نکته این میباشد که از تگ H1 تنها یک توشه می اقتدار در هر برگه ای بهره مند شد. برای عنوان ها داخلی در متن هر ورقه که اهمیت ویژه ای دارا هستند از تگ H2 به کار گیری می نمایند و برای تحت عناوین از تگ H3 به کارگیری می‌کنیم. تعداد به کارگیری از این دو تگ خیلی اهمیت ندارد و هر یک سری می شود به فعالیت پیروزی. به کارگیری از تگهای تیتر یکی‌از برهان های سئو تارنما و seo داخلی میباشد.

6. چگالی عبارات کلیدی
در seo داخلی، استعمال از لغات کلیدی در متن خیلی اساسی میباشد. در شرایطی‌که عبارات کلیدی به صحت و در مکان مطلوب به فعالیت بروند، گوگل به راحتی میتواند متوجه مسئله مهم تارنما شما خواهد شد و آن را در حاصل موتورهای کاوش نماد دهد.

تا قبل از این برای اینکه سایتی در ورقه اولیه گوگل نشانه داده گردد، کافی بود لغت ها کلیدی را در متن زیاد به عمل بریم. ولی در الگوریتم های تازه گوگل در یک سری سال قبلی معرفی شدند، به کارگیری زیاد از لغات کلیدی وبسایت را جریمه می نماید و در موتورهای کاوش نماد نمی دهد.

براساس آماربدست آمده از گوگل، تعداد میانگین استعمال از لغات کلیدی در متن 2 تا 5 درصد آحاد متن است. همینطور بهتر میباشد که در اولیه جمله‌ها و گزاره ها استعمال شود و روی آن ها یک لینک و پیوند داخلی به دیگر صفحه ها برقرار شود.

7. seo عکس ها
به کار گیری از عکس در متن می‌تواند بر جذابیت آن برای مخاطب بیفزاید. البته پیشنهاد می شود که عکس ها خویش را نیز از لحاظ seo با صرفه نمایید.

برای اینکه عکسی در بهینه سازی با صرفه خواهد شد و در جستجوهای عکس گوگل آرم داده گردد، بایستی از خصوصیت ALT و Title در عکس استعمال شود. خصوصیت Alt وقتی که عکس به هر دلیلی بار گذاری نشود، متن داخلی آن به مکان عکس نمایش داده میشود و در خصوصیت Title هنگامی که موس روی عکس قرار می‌گیرد، یک متن به مکان آن نمایش داده میشود.

نکته قابل توجه در seo داخلی عکس این میباشد که بایستی از لغات کلیدی درون این دو خصوصیت به عمل ببرید تا در جستجوی عکس گوگل نشانه داده گردد. جستجوی عکس گوگل براساس خصوصیت Alt اجرا می گردد.

8. پیوند دهی داخلی
اکثر وقت ها اشخاص میپندارند که لینک و پیوند هایی که از وبسایت های دیگر وارد می گردد، اصلی میباشد. هرچند که‌این پیوند ها در بهینه سازی اساسی میباشند ولی این ها نیستند. یک کدام از فاکتورهای اساسی در ارتقا seo داخلی، رابطه میان صفحه های از لینک و پیوند میباشد. این پیوند خیر صرفا سبب ساز میگردند که استفاده کننده به راحتی به همه صفحه های شما پیمایش نماید بلکه موتورهای کاوش هم می‌توانند از روش این رابطه کلیه صفحه ها را پیمایش نمایند.

یک مزیت رابطه دهی میان صفحه های، زنده نگه داشتن آنان میباشد. چنانچه به کاغذ ای هیچ لینکی داده نشود حکم ورقه بن بست و مرده را پیدا می نماید و پس از یک‌سری وقت از جایگاه گوگل بیرون می گردد. برای اینکه بتوانید seo تمام صفحه های وبسایت خویش را باصرفه فرمایید، مایحتاج میباشد میان کلیه صفحه ها شما یک رابطه داخلی برقرار شود.





:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: